DURF Company | expert in HR, verzuim en re-integratie, werving en arbeidsgeschillen en organisatieontwerp
Van altijd op kantoor werken naar (deels) thuiswerken en van fysieke vergaderen naar online meetings. Het blijkt vaak te kunnen. Omdat we dachten in mogelijkheden en wel door moesten gaan, al dan niet in aangepaste vorm. Maar het kon!
‘de wereld verandert’
Zo gaat het waarschijnlijk ook met je producten of diensten die je aanbiedt. Ze gaan met de tijd mee, worden doorontwikkeld en verbeterd. Je gaat met de tijd mee omdat technologie dat mogelijk maakt, de concurrentie je heeft laten zien dat het anders kan of omdat je gedwongen wordt door wet- en regelgeving je producten aan te passen.
‘stilstand is achteruitgang’
We vinden het heel normaal dat we een bedrijf inhuren om ons kantoorpand schoon te houden, dat onze website wordt vernieuwd door een webdeveloper, een marketingbureau ons helpt met een brochure of met online marketing en dat we salarissen laten verwerken door een salarisadministrateur.
Waarom? Omdat we er de tijd niet voor (willen) nemen, maar veelal omdat we kennis te kort komen. Onze kracht en onze passie liggen elders. We besteden steeds meer taken uit die niet behoren tot onze core-business.
‘hoe zit het met je belangrijkste toegevoegde waarde voor je bedrijf?’
En HR?
Is dat een onderwerp waar energie van krijgt en alles van weet? Personeel en Organisatie? Heb je voldoende HR-kennis in huis van deze complexe materie en ben je op de hoogte van de financiële risico’s?
-
- Welke ontwikkelingen op het gebied van personeel & organisatie zie jij?
- Van welke mogelijkheden maak jij gebruik?
- Kan je je voorstellen dat investeren in je mensen actief bijdraagt een minder verzuim, minder verloop, minder burn-outs en meer productiviteit en winstgevendheid?
- Wist je dat je via een slim en eenvoudig HR-portal 24/7 inzicht en overzicht kan hebben in alle personeelsgegevens? Dus geen losse Word-documenten en verlofbriefjes maar alle personeelsdata in één online digitaal systeem. HR administratie wordt zo een stuk eenvoudiger, overzichtelijker en blijft actueel !
Personeelszaken gaan veel verder dan het maken van arbeidscontracten, het voeren van functioneringsgesprekken en het bijhouden van verlofuren. Er zijn aanzienlijke risico’s als je niet op de hoogte bent van actuele HR wet- en regelgeving. Maar er vooral ook zoveel kansen! Lees verder, we hopen je te inspireren.
‘meer medewerkers zorgen ook voor ‘personeelsgedoe’
Denk aan verzuim
We zien dat verzuim voor veel ondernemers een onderwerp is waar ze liever ver vandaan blijven. Maar onderschat niet de risico’s van loonsancties, die opgelegd kunnen worden wanneer je niet de juiste stappen op het juiste moment neemt. Een verzuimprotocol helpt je daarbij al aardig op weg. Maar er zijn meer mogelijkheden om grip te krijgen op ziekteverzuim, lees die in onze blog.
Daarbij krijgt iedere ondernemer vroeg of laat te maken met zieke werknemers. Wanneer verzuim een probleem wordt, wees dan voorbereid. Want de kosten van zieke werknemer lopen ongemerkt snel op.
Binden van de juiste medewerkers
Of het aantrekken van de juiste medewerkers en zorgen dat ze van echte toegevoegde waarde zijn en blijven voor jouw bedrijf. Hoe vaak heb je niet mensen aangenomen waarvan je in eerste instantie dacht: die man of vrouw past precies in het plaatje?!
Helaas bleek het toch niet de match te zijn. Of wellicht verliet hij of zij na een korte periode je bedrijf zonder echt een duidelijke reden.
Mismatches kosten, ongemerkt, ongelofelijk veel geld. Denk, naast de kosten van werving- en selectieprocedures en inwerken, het verlies van manuren en mogelijk ‘gedoe’ onder je medewerkers en veel extra energie en opnieuw procedures doorlopen van werving en selectie, inwerken etc.
Maar los van zaken als verzuim en verloop:
-
- Heb je voldoende kennis heb je in huis om je personeelszaken goed te regelen? Of werk je veel met onderbuikgevoel?
- Hoeveel tijd gaat er verloren totdat je de juist informatie hebt?
- Is de wet- en regelgeving die gaat over personeelszaken voor jou een terugkerende last?
- Heb je altijd inzicht in je personeelsgegevens in één werkomgeving of werk je met losse Word-documenten, Excel-bestanden en verlofbriefjes?
- Heb je focus op de dagelijkse zaken of ben je vaak bezig met veel randzaken?
Geen traditioneel HR bureau
Vanuit Dordrecht werken we met een team van HR-experts en HR-specialisten om personeelszaken eenvoudig, betaalbaar en professioneel te regelen en beheren voor ondernemers in het MKB. Het uitbesteden van HR-zaken maken wij betaalbaar voor iedere ondernemer.
Maar we zijn geen traditioneel HR bureau. In plaats van dat wij onze HR-diensten nadrukkelijk in de etalage te zetten draaien we het graag om.
Wij gaan uit van jouw behoefte. De uitdagingen waar jij als ondernemer voor staat, welke hobbels jij tegenkomt en waar je graag ondersteuning bij zou willen. Wij geloven dat dat gaat over:
Focus houden
Doen waarom je bent gaan ondernemen. Dat fantastische product of die mooie dienstverlening aan de man brengen en blijven door ontwikkelen. Omdat dat is waar je kracht ligt en blij van wordt.
Deskundigheid
Als ondernemer is het soms een eenzaam bestaan en op z’n tijd ook best lastig. Deskundig advies gaat over ondernemen en personeelszaken. Maar ook over praktische ondersteuning en de mogelijkheid om te kunnen sparren met mensen die van een afstand kunnen meekijken en denken, zonder te oordelen.
Geen cent teveel
En wat je vooral ook wilt: het moet zeker ook betaalbaar zijn zonder concessies te hoeven doen aan services of kwaliteit. Je wilt waar voor je geld hebben en echte toegevoegde waarde zien. Omdat je je verdiende geld goed wilt besteden.
Inzicht
Actueel inzicht in personeelskosten, personeelsgegevens en dossiers. Je wilt altijd en eenvoudig actueel inzicht hebben in belangrijke data en dat dit veilig beheerd blijft.
Vertrouwde relatie
Niet voor iedere dienst een apart bedrijf. Maar een vast aanspreekpunt die jouw dilemma’s begrijpt en zorgt voor betaalbaar advies en HR-ondersteuning zoals jij dat nodig hebt.
JOUW Behoefte
ONZE dienstverlening
HR OP MAAT
Wij regelen en beheren personeelszaken op MAAT. Wij begrijpen dat iedere ondernemer z’n eigen specifieke behoeften en wensen heeft voor wat betreft de uitvoering van HR-advies en de HR-administratie.
DURF Mix en Match is hierop het antwoord. Onbeperkt mixen naar behoefte met maximale match op resultaat.
DURF HR Scan:
Grote bedrijven hebben de mensen, vakkennis en middelen om effectief en goed HR-beleid te maken. Voor ondernemers in het midden- en kleinbedrijf is dit veelal niet zo eenvoudig. Ondanks de hoeveelheid aan beschikbare (online) informatie blijft de materie rondom HR veelomvattend en complex.
Je wilt personeelszaken goed regelen, maar waar begin je? De DURF HR Scan geeft je inzicht en overzicht in wat gaat goed, wat kan beter, met concrete aanbevelingen.
HR-besteden:
Voor een vast bedrag per medewerker per maand kan jij jouw personeelsadministratie uitbesteden. Wij regelen en beheren jouw HR-administratie inclusief een slim en eenvoudig online HR-portal. Groeit je bedrijf, dan groeit het HR abonnement met je mee. En bij krimp schalen we net zo af.
De voordelen voor jou:
1 bespaar kosten
-
- HR-portal + HR-administratie veelal voordeliger dan zelf doen
2 Professionele aanpak
-
- HR-portal voor het MKB met een HR-vakkennis
3 Flexibele capaciteit
-
- Wij groeien en krimpen mee
4 Geen extra personeel
-
- Betaal per medewerker per maand (geen verzuim, geen pensioen en sociale lasten)
5 Bespaar tijd
-
- Dossiers beheerd in één digitaal systeem: geen zoektochten naar juiste informatie
6 Kennis in huis
-
- Geen leerperiode: vakkennis direct beschikbaar
7 Beperking financiële risico’s
-
- Vakkennis zorgt voor afname van (loon) sancties
HR-interim
Wij begrijpen dat je soms liever een HR-adviseur op locatie hebt. Tijdelijk of (semi) structureel. Voor één of twee dagen per week, of om de week één dag. Jouw behoeften zijn leidend, wij helpen hier invulling aan te geven.
HR-Helpdesk
Heb je zelf een HR-medewerker of HR-adviseur in huis maar merk je dat je toch soms kennis tekort komt? Heb je zo nu en dan de behoefte om te sparren en wil je graag personeelsadvies van buiten? De DURF HR kaart, feitelijk een strippenkaart, is HR ondersteuning in de vorm van een helpdesk. Jij krijgt HR-advies wanneer jij dat nodig hebt. Onze HR-adviseurs zijn stuk voor stuk experts. Zij kennen de ins en outs. We hebben HR adviseurs op zowel operationeel, tactisch als strategisch niveau.
HR Project
Er zijn personeelsgerelateerde projecten en opdrachten die wellicht lastig zijn uit te voeren binnen jouw eigen bedrijf. HR-uitdagingen waarvan je weet dat ze uitgevoerd moeten worden, maar het komt er telkens niet van.
HR-projecten die uitgesteld worden door tijdgebrek en/of inhoudelijke kennis van personeelszaken.
Denk aan concrete HR vraagstukken als:
-
- Arbeidsovereenkomsten herzien
- Personeelshandboek schrijven
- HR-processen in kaart brengen
- Functioneringsgesprekken anno nu
Of omvangrijkere projecten als:
-
- Verzuimbeleid maken
- Personeel vinden dat past in het team
- Reorganisatie begeleiden
- HR beleid ontwikkelen
- Medewerkers motiveren
- Personeelsverloop en ziekteverzuim verlagen
- ..
Onze HR-specialisten en HR-experts zijn in staat adequaat invulling te geven aan jouw behoeften. Voor hen geen verrassingen.
HR-Next-Level
Je bedrijf is flink gegroeid. Of al langer tijd stabiel. De overeenkomst? Je wil professionaliseren. Want je merkt dat het erop lijkt alsof je grip verliest op je organisatie. Herken je vragen als: Hoe blijf ik doen waar ik goed in ben? Hoe voorkom ik dat het me overkomt? Hoe zorg ik dat de groei van mijn bedrijf duurzaam verloopt? Hoe anticipeer ik op mijn veranderende organisatie, hoe..?
Dergelijke vragen komen we veel tegen. Vandaar dat we HR-NEXT-LEVEL hebben ontwikkeld. Met deze aanpak kunnen we op maat HR professionaliseren in jouw organisatie.
We gaan met elkaar in gesprek. We luisteren, vragen en gaan met elkaar opzoek naar antwoorden. Om te begrijpen en te kunnen duiden en een beeld te krijgen waar je staat, waar je naar toe wil.
Waarde toevoegen
Met onze offline en online HR-dienstverlening maken wij het voor iedere MKB-er mogelijk om personeelszaken goed, betaalbaar en professioneel te regelen. Met jouw ambitie en onze aanvullende kennis helpen wij jouw praktisch en duurzaam vooruit.
‘onze toegevoegde waarde’
‘Als ondernemer ben jij op je best wanneer je je kunt focussen op datgene waar je hart ligt. Wij helpen jou bij het verwezenlijken van je ambities door HR-zaken op ons te nemen. Zo zorgen we dat je meer tijd kunt besteden aan andere belangrijke zaken.’
Want in tegenstelling tot grote organisaties, is het voor veel MKB-ondernemers een hele uitdaging om personeelszaken goed te regelen en op de hoogte te blijven van HR wet- en regelgeving.
Wij weten uit ervaring hoe complex en tijdrovend personeelszaken kunnen zijn. Verkeerde beslissingen nemen met beperkte kennis kan grote gevolgen hebben. Denk aan financiële risico’s rondom het opstellen van arbeidscontracten of verzuim.
We zien dat er vaak onvoldoende kennis in huis is om een goed beeld te hebben wat moet, wat mag en wat kan. Maar bovenal wil jij je liever richten op het behalen van de bedrijfsdoelstellingen. Toch?
Wij maken het verschil mogelijk voor ondernemers die durven om HR zaken los te laten.
Wij:
regelen,
beheren,
begrijpen,
helpen,
geven,
verbeteren,
voorkomen,
realiseren.
DURF Company draagt actief bij aan de continuïteit van je bedrijf. Met onze bewezen aanpak ben je in staat duurzaam te blijven groeien, focus aan te brengen en koers te houden.
We helpen je graag om de HR administratie op orde te brengen en samen met jou te werken aan een toekomstbestendige bedrijf.
DURF Company | Hart voor ondernemers
Wij zijn gedreven door passie en plezier om ondernemers te laten ondernemen. Vanuit dat gedachtegoed zijn wij DURF Company gestart. Wij ondersteunen ondernemers door HR-expertise in te brengen, zodat zij zich meer kunnen richten op hun bedrijfsdoelstellingen.
Dat doen wij vanuit onze waarden:
Bevlogen en nuchter
Met beide benen op de grond
Ondernemend en vindingrijk
Vanuit jouw wens
Geen cent te veel
Flexibele service
Waarde toevoegen
Gewoon regelen
Kleurrijk
Uitdagen tot groei
Welkom bij DURF Company | een oer-Hollands bedrijf
Wij lieten onze veilige, vaste werkomgeving achter ons om onze droom waar te maken, om het verschil te maken. Wij zijn trots op de Hollandse waarden waar we ons mee vereenzelvigen.
Wij verwonderen ons waar, een klein land als Nederland, toe in staat is, mogelijk gemaakt door Ondernemend Nederland. Nog steeds is het MKB dé motor van de BV Nederland ! Wij kijken vol trots en bewondering naar:
-
- Mensen met durf en lef
- Vindingrijke ondernemers
- Doorzetters en aanpakkers
- Mensen die denken in mogelijkheden en kansen
- Dwarse denkers hun hart volgen
Hier gaat ons hart gaat sneller van kloppen, kortom: Hart voor Ondernemers
DURF Company is expert in HR, verzuim en re-integratie, werving en arbeidsgeschillen en organisatieontwerp. Wij helpen ondernemers bij groei en professionalisering. Wij regelen, beheren en helpen vanuit dit gedachtegoed jouw bedrijf bij het houden van focus, continuïteit en duurzame groei. Om je te inspireren hebben we een whitepaper geschreven, download hem hier.
En dat allemaal voor een betaalbare prijs. De eerste stap is gezet; je hebt ons verhaal gelezen. De volgende stap is om contact op te nemen voor een vrijblijvende kennismaking. Twijfel je nog? Ontdek wat onze klanten zeggen en wat het je oplevert als je met ons samenwerkt.
Wij kijken uit naar een ontmoeting om te horen waar JOUW uitdagingen liggen!
De verandering begint hier. DURF jij jouw dilemma aan ons voor te leggen?