HR uitbesteden

Je bent al lang geen startup bedrijf meer. Die tijd ligt al even achter je. Je bedrijf is inmiddels al flink gegroeid. Meer klanten, meer omzet en gaat je goed. Je bent trots! En terecht!

Van de startups sneuvelt binnen 5 jaar al zo’n 50% van de bedrijven. Echter jouw dienst of product bleek succesvol. Dat is gaaf, maar ook spannend. Je blijft voor uitdagingen staan. Je wilt telkens de goede afslag nemen.

 

‘groei betekent ook meer personeel’

Je bedrijf draait om mensen. Een fantastisch product of dienst is niets zonder betrokken en bevlogen mensen. Wanneer je mensen echt in het middelpunt zet, luistert naar hun behoefte, ze echt onderdeel laat zijn van je bedrijf liggen er voor iedere ondernemer kansen. Meer productiviteit, meer omzet, blije betrokken en gemotiveerde medewerkers.

Hoe groter je bedrijf des temeer medewerkers je nodig hebt. En personeel kost tijd, heel veel tijd. Misschien wel meer tijd dan je lief is. Klinkt gek he? Natuurlijk ben je super blij met je mensen. Zij zijn het immers die jou helpen aan groei van je bedrijf. Je kan niet zonder jouw medewerkers. Je hebt ongetwijfeld het beste met ze voor. En je doet je best overal de tijd voor te nemen.

 

‘personeelszaken moeten ook georganiseerd worden’

 

Een hele belangrijke rol als ondernemer, of misschien doe je dat met een collega samen, is het vinden van de juiste medewerkers. Dat kan zijn ter uitbreiding van je team van medewerkers of ter vervanging. En dan is het ongelofelijk belangrijk de juiste mensen aan boord te krijgen. Je hebt immers al een bedrijfscultuur. Een collectieve mindset van je bedrijf met waarden, normen, rituelen en symbolen.

Je wilt dat de nieuwe mensen passen in je bedrijf en de juiste competenties hebben en een aanvulling zijn op het totaal.

 

‘personeel vinden’

 

Helaas heb je het misschien al wel eens meegemaakt. Je hebt een mooie vacature geschreven, gepost op LinkedIn en op diverse vacaturesites geplaatst. Het duurde even maar daar kwamen wat reacties op je vacature. En.. er zitten een aantal mensen bij waarvan je denkt: die zouden best eens kunnen passen in het plaatje.

Je nodigt een aantal sollicitanten uit en je gaat de gesprekken aan. Al snel blijkt dat er één kandidaat eruit springt. Daar heb je het juiste gevoel bij! Je slaapt er nog een nachtje over en je besluit: hij is de nieuwe medewerker die ik zoek. Hij krijgt een arbeidscontract en je bent blij dat je een nieuwe aanwinst hebt voor je team. Rust en straks weer op volle sterkte.

De eerste periode gaat het best goed. Het is even wennen, je gunt hem de tijd en hij moet z’n draai vinden. In het werk maar ook in het team van mensen.

Plezierig werken is lang niet altijd vanzelfsprekend. Een hele belangrijke rol als ondernemer, of misschien doe je dat met een collega samen, is het zoeken naar mensen. Dat kan zijn ter uitbreiding van je team van medewerkers of ter vervanging. En dan is het ongelofelijk belangrijk de juiste mensen aan boord te krijgen. Je hebt immers al een bedrijfscultuur. Een collectieve mindset van je bedrijf met waarden, normen, rituelen en symbolen.  Je wilt dat de nieuwe mensen passen in je bedrijf en de juiste competenties hebben en een aanvulling zijn op het totaal.

Naar verloop van tijd rijzen er toch wat twijfels. Hij matcht toch minder dan je dacht. Niet direct op de inhoud, maar vooral in het team. Een aantal medewerkers vindt het toch lastig met de nieuwe collega. Je merkt dat er toch wat ‘gedoe’ ontstaat. Kleine irritaties, maar toch. Het is niet goed, conflicten op de werkvloer wil je gewoon niet. Je concludeert: hij past niet in het team van je bestaande medewerkers.

 

‘je baalt ! hoe dan?‘

 

Je was er zo van overtuigt dat hij de nieuwe medewerker was! Dat hij de aanvulling was die jij nodig had! Z’n kennis was precies wat ontbrak binnen je bedrijf.

Onderzoek wijst uit dat mismatches, zoals hierboven beschreven, heel veel voorkomen. Het vinden van de medewerker die past is vaak niet eenvoudig. Daarnaast is het een niet te onderschatten kostenpost.

 

‘los van het salaris, zijn er veel meer kosten die niet direct zichtbaar zijn’

 

Je hebt wervingskosten gemaakt, dat tijd en geld kost. Wellicht heb je de zoekopdracht uitbesteed aan een werving- en selectiebureau. Misschien heb jij zelf of één van je medewerkers er wel heel veel tijd in gestoken.

Denk daarnaast aan de inwerktijd. Het kost de nieuwe medewerker tijd om zich het vak eigen te maken, maar ook jou of één van je collega’s. Nieuwe medewerkers kosten heel veel onzichtbare, niet productieve, uren.

Daarnaast zijn irritaties op de werkvloer ook een veel gehoord probleem als het een ‘mismatch’ is. Een medewerker die niet past in je bedrijf beïnvloed daarnaast anderen en niet in positieve zin.

En vergeet niet het werk dat opnieuw stil valt. Dat betekent dat collega’s (wederom?) harder moeten werken of in het ergste geval: je leidt omzetverlies. Klanten moet je nee verkopen of als het bijvoorbeeld een accountmanager is: klanten raken uit beeld en de omzet valt terug.

Al met al geeft een mismatch, het niet kunnen van de goede kandidaat, eigenlijk een hoop ‘personeelsgedoe’.

 

‘het arbeidscontract’

 

Als je je nieuwe medewerkers een arbeidscontract geeft, weet jij dat deze nog of deze actueel is? Voldoen ze wel aan de HR-wet en regelgeving? Daarnaast is het niet alleen een arbeidscontract dat je moet opmaken. Het is ook één van die kritische data die je telkens in de gaten moet houden.

Want wanneer verloopt dat tijdelijke arbeidscontract? Ga ik hem daarna nog een tijdelijk contract geven of zal ik hem nu in vaste dienst nemen? Als ik hem nog een contract voor bepaalde tijd geef hoe lang mag dat nog en hoe vaak? En stageovereenkomsten, wat mag of moet je daarin zetten om te voorkomen dat dit toch onverhoopt gezien wordt als een arbeidscontract? Dilemma’s te over.

 

‘misschien herken je dit?’

 

Je hebt net alles op de rit. De verkopen gaan best goed en je hebt een leuk team van mensen. Alles loopt gewoon lekker! Je wilt weer wat meer tijd besteden aan de ontwikkeling van je nieuwe product. Het wordt hoog tijd. Dit project ligt al een tijd. Te lang eigenlijk.

Juist nu de rust weer een beetje terug is in je bedrijf..

..valt je medewerker, waar je goed op kan bouwen een energiek persoon, uit. Het is hem allemaal teveel geworden. Hij is over z’n toeren.

In het begin denk je nog, een paar weekjes dan kan hij wel weer aan de slag. Maar helaas..

Een zware burn-out is aan de orde. Die heb je totaal niet zien aankomen. Wat een ontzettende tegenvaller. Natuurlijk is de gezondheid van je mensen het allerbelangrijkste. Voor hem persoonlijk, z’n vrouw en kinderen. Dat gun je niemand.

 

‘en jij?’

‘wat doet dit met jou?’

 

Als ondernemer dacht je net in wat rustiger vaarwater te komen. Wat meer tijd te kunnen besteden om te werken aan je bedrijf. En misschien iets meer thuis te zijn bij je gezin.

De burn-out van je medewerker grijpt je op meerdere vlakken aan. Je moet het werk verdelen onder het personeel, dat is al een opgave. Want het is druk. Je mensen kunnen het werk eigenlijk al niet aan.

 

‘verzuim en nu?’

 

Het volgende probleem dient zich aan: verzuim. Langdurig verzuim van je medewerker. Registreren van de ziekmelding, tot casemanagement in het kader van Wet Verbetering Poortwachter alsmede het onderhouden van contacten met instanties als Arbodienst, UWV.

Je hebt er eigenlijk te weinig verstand van en daarom ook kosten al deze zaken rondom verzuim je extra veel tijd. Tijd die je eigenlijk niet hebt. En je vraagt je af: doe ik alles wel goed? Neem ik op het juiste moment de juiste beslissing en vergeet ik niets..

 

‘je vraagt je regelmatig af: wat moet, wat mag en wat kan!’

 

De wet- en regelgeving rondom HR is behoorlijk complex en is ook aan verandering onderhevig. Je twijfelt soms of je de goede juiste dingen doet. Daarbij kosten personeelszaken je gewoon ook heel veel tijd!

En misschien heb je al wel eens onjuist gehandeld bij langdurige uitval van een collega. Of had je een conflict met de Arbodienst omdat je niet volledig op te hoogte was van de wetgeving.

Het gebeurt heel veel ondernemers. En het is dan soms ook duur leergeld.

Kortom: je ervaart dat de complexiteit rondom personeel toeneemt. Het gaat niet alleen over bovengenoemde situaties als personeel aannemen, arbeidscontracten maken of proeftijd.

Los daarvan heb je ook te maken met interne communicatie tussen medewerkers, verantwoordelijkheden afbakenen, beoordelingsgesprekken voeren enzovoort. Maar denk ook aan het laten doorleren van medewerkers zodat ze kunnen groeien. Persoonlijke groei is belangrijk voor hen zelf, maar ook voor jou zodat ze in staat zijn meer waarde toe te voegen aan jouw bedrijf.

 

‘groeien maar minder gedoe rondom personeel?’

 

Vanzelfsprekend wil je natuurlijk het beste voor je mensen. Immers, je weet dat zij de basis zijn van je bedrijf. Ze vormen het hart van je organisatie. Toch?

 

‘nog harder werk of..?’

 

Je ontdekt dat harder werken niet meer de oplossing is. Nog meer uren maken. Dat houdt een keer op. Je bent met heel veel dingen druk bezig.

En je hebt ook ruimte nodig in je hoofd. Om te werken aan je bedrijf! Om het product dat je al een tijd op de plank hebt liggen echt te gaan ontwikkelen. Helaas kom je er telkens niet aan toe.

Tijd om rustig na te denken is er eigenlijk te weinig. Misschien wel niet. En in het weekend? Ja, maar je hebt ook een partner en wellicht ook kinderen. Die willen ook aandacht. En terecht natuurlijk!


‘ontdek dat het ook anders kan’


Het begint met het erkennen dat het misschien wel anders moet. En ook anders kan! Dat je je bedrijf wilt professionaliseren. Dat je zaken op personeelsgebied anders zou willen aanpakken.

En realiseer je. Jouw uitdagingen zijn niet uniek. Iedere ondernemer loopt op een moment tegen de struggles aan waar jij ook tegenaan loopt.

Je wilt professionaliseren. Je realiseert je dat je zaken op personeelsgebied anders moet gaan aanpakken. Maar hoe en wat? Realiseer je: jouw uitdagingen zijn niet uniek. Iedere ondernemer loopt op een moment tegen de struggles aan waar jij ook tegenaan loopt.  Focus is eigenlijk het toverwoord wat je als ondernemer no

Focus is eigenlijk het toverwoord wat je als ondernemer nodig hebt. En dat kan. En begint eigenlijk bij de basis. Het hart van je onderneming. Je mensen.

Zorgen dat zaken rondom je mensen goed geregeld zijn. Dat je inzicht hebt in je personeelsdossier. Altijd en overal. En vooral ook dit op orde is. En blijft.

Heb je al een gedacht om HR uit te besteden? Dus een flexibele schil rondom je bedrijf en geen extra HR-medewerker in dienst.

 

‘HR uitbesteden’

 

Want eigenlijk is het heel simpel: elke ondernemer weet waar hij veel kennis van heeft, waar zijn kracht ligt. Maar ook waar zijn kennis ontoereikend licht en wat hij lastig en tijdrovend vindt. Toch?

Onderzoek wijst uit dat personeelszaken veelvuldig als erg complex wordt ervaren. Dat is extra vervelend, omdat medewerkers worden gezien als de meest bepalende factor voor de mate van succes. Mensen kunnen het verschil maken!

 

‘zijn jouw personeelszaken op orde?’

 

Wij begrijpen dat je geen direct antwoord hierop hebt. HR wet- en regelgeving is complexe materie en verandert regelmatig. HR is een vak.


Is onderstaande herkenbaar voor jou?

Is dit herkenbaar voor jou? "Van HR wet- en regelgeving weet ik eigenlijk te weinig "  "Ik ben bang dat ik niet alles goed doe op personeelsgebied"  “Ondanks de hoeveelheid aan beschikbare (online) informatie vind ik de materie veelomvattend en complex.”  "Regelmatig komen mijn mensen met arbeidsgerelateerde zaken maar eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik dit moet aanpakken"

 


“Van HR wet- en regelgeving weet ik eigenlijk te weinig “

“Ik ben bang dat ik niet alles goed doe op personeelsgebied”

“Ondanks de hoeveelheid aan beschikbare (online) informatie vind ik de materie veelomvattend en complex.”


“Regelmatig komen mijn mensen met arbeidsgerelateerde zaken maar eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik dit moet aanpakken”

 

 


Wij zijn DURF Company en gestart om waarde toe te kunnen voegen aan Ondernemend Nederland.

“De combinatie van onze brede werkervaring, passie voor mensen en samen
het verschil willen maken haalt het beste in ons naar boven.”

“Wij maken het verschil voor hen die willen.
Wij zorgen voor focus bij ondernemers die durven.”



Hoe zou het zijn als …

Hoe zou het zijn als ...  Je concreet weet: wat gaat goed, wat kan beter en geen zorgen hoeft te hebben over HR-zaken. Je inziet dat uitbesteden van HR-zaken jou als ondernemer rust en ruimte geeft.  Je meer tijd krijgt om te ondernemen, werken aan je bedrijf !  Je HR-beleid leidt tot minder verloop, minder verzuim en je de juiste mensen aan je bedrijf weet te binden.

 

Je concreet weet: wat gaat goed, wat kan beter en geen zorgen hoeft te hebben over HR-zaken.

Je inziet dat uitbesteden van HR jou als ondernemer rust en ruimte geeft.

Je meer tijd krijgt om te ondernemen, werken aan je bedrijf !

Je HR-beleid leidt tot minder verloop, minder verzuim en je de juiste mensen aan je bedrijf weet te binden.

 

 

Kijk online en je ziet een enorme hoeveelheid aan beschikbare (online) informatie die gaan over Human Resources, HR, P&O of hoe iedereen het vak ook noemt.

Echter je ervaart dat de materie rondom HR veelomvattend en complex is. En misschien wel juist omdat er zoveel informatie over personeel te vinden is zie jij door de bomen het bos niet meer. Wat blijft is dat je personeelszaken goed wilt regelen en vooral eenvoudiger en met meer inzicht.

 

‘waar begin je?’

 

Wij helpen jou als ondernemer om focus aan te brengen. Dat kunnen we door efficiënt en kosteneffectief personeelszaken te regelen. HR uitbesteden in vorm van een HR-abonnement is de uitkomst voor heel veel ondernemers in het midden- en kleinbedrijf.

Wij helpen jou als ondernemer om focus aan te brengen. Dat kunnen we door efficiënt en kosteneffectief personeelszaken te regelen. Personeelszaken uitbesteden is de uitkomst voor heel veel ondernemers in het midden- en kleinbedrijf. Wij bieden HR-dienstverlening aan op verschillende manieren. HR op maat noemen we dat. Omdat geen ondernemer hetzelfde is kan het uitbesteden van HR-zaken in diverse vormen van abonnement.

Wij bieden het HR-abonnement aan op verschillende manieren. HR op maat noemen we dat. Omdat geen ondernemer hetzelfde is, hebben we verschillende abonnementsvormen.

 

‘HR voor een vast bedrag per medewerker per maand’

 

In een abonnementsvorm personeelszaken regelen maakt dat professionele HR-dienstverlening bereikbaar wordt voor iedere ondernemer. Waarom?

Met een HR-abonnement regelen en beheren wij jouw personeelszaken voor een vast bedrag per medewerker per maand. Groeit je bedrijf, dan groeien we met je mee en andersom natuurlijk ook.

Professioneel personeelszaken regelen wordt zo bereikbaar en toegankelijk voor iedere ondernemer. Met een HR-abonnement beschik je over professionele HR-specialisten die dagelijks met HR-zaken bezig zijn. Personeelszaken die voor jou lastig en complex zijn, vormen voor HR-specialisten geen hoofdpijndossiers. Zij kennen de ins en outs.

De basis van onze succesvolle aanpak is een team van enthousiaste HR-specialisten, gecombineerd met een online HRM-softwareplatform en gestandaardiseerde workflows en sjablonen.

Het uitbesteden van HR is voor veel ondernemers in het MKB de meest flexibele oplossing. Geen extra personeel, maar wel professionele ondersteuning bij het uitoefenen van HR-zaken.

Naast de vakspecialisten die jouw HR-zaken regelen maken we gebruik van HRM-softwarepakket. Personeelsgegevens van jouw medewerkers worden veilig bewerkt en beheerd met één HRM-softwarepakket in een digitale omgeving. Zo heb jij 24/7 inzicht en up-to-date overzicht van alle relevante gegevens.

Medewerkers krijgen toegang tot hun eigen personeelsdossier voor het doen van verlofaanvragen en ziek- en betermelding. Dit is een schaalbaar online HRM-softwarepakket met vele mogelijkheden, naar eigen wens in te richten.

Tot slot maakt standaardisatie continuïteit van onze dienstverlening mogelijk. Dit betekent namelijk dat je altijd verzekerd bent van onze full service aanpak. Ook in vakantieperiode of bij ziekte.

Daarbij betaal je alleen voor de daadwerkelijke inzet en het aantal medewerkers dat je in dienst hebt.

In plaats van het zoeken naar een vaste HR-adviseur die personeelszaken regelt maken wij professionele HR-dienstverlening bereikbaar voor jou. Dus geen extra medewerker in dienst maar een flexibele externe HR-specialist die z’n vak verstaat.

Dat is DURF Company: HR uitbesteden tegen een scherpe prijs, deskundig, betrouwbaar en dus geen verrassingen achteraf.


Het HR-ABONNEMENT is beschikbaar in drie vormen (vanaf €19,50):

HR-start

  • Opstellen en beheren arbeidsovereenkomsten
  • Verwerken mutaties in HR-portal
  • In- en uitdiensttreding
  • Mutaties salarisadministratie
  • Beheer personeelsdossier
  • Controle HR wet- en regelgeving
  • Management- en Employee Self Service
  • Medewerker app
  • 24/7 toegang

HR BASIS op ORDE

Alles van HR-START + :

  • Bewaken kritische data
  • Verlofcontrole
  • Aan- afmelding pensioenfonds / verzekeringen
  • Beheer bedrijfsmiddelen
  • Beheer opleidingsdossier
  • Studieovereenkomst
  • Werkgeversverklaring
  • Getuigschriften
  • Controle op Wet Arbeidsmarkt in Balans
  • Standaard HR-rapportages
  • Helpdesk HR
  • Kwartaalgesprek

HR COMPLEET

Alles van HR-Basis op Orde + :
  • Casemanagement
  • Ontslag einde wachttijd
  • Verzuimprotocol
  • Contact ARBO-dienst
  • Beheer opleidingen
  • Maatwerk rapportage
  • Sjablonendocumenten op maat in huisstijl
  • Jaarlijkse update personeelshandboek
  • Juridische vragen

 

‘flexibele HR dienstverlening’

 

Met deze HR-abonnementen bieden we de meest flexibele vorm van HR-dienstverlening aan. Abonneer je nu op één van onze HR-abonnementen en haal kennis en ervaring in huis. Groeit je bedrijf? Dan groeit HR met je mee en andersom natuurlijk ook. Dat is flexibel uitbesteden van HR! Complete HR-dienstverlening voor een vast laag maandbedrag. Ben je benieuwd wat andere ondernemers van DURF Company vinden? Wat de voordelen en kenmerken zijn van ons bedrijf? Ontdek ze

 

NEEM CONTACT OP

Maak focus mogelijk, durf los te laten en bekijk de HR-abonnementen voor jou!