Personeelstekort?

opnieuw organiseren van activiteiten

 
 

Neem je activiteiten eens onder de loep!

Het zou zomaar kunnen dat de werkzaamheden in bedrijf al heel lang op dezelfde manier worden uitgevoerd. En dat gaat goed. Je bent tevreden over de resultaten en ziet eigenlijk geen reden om activiteiten anders te organiseren.

De ervaring leert echter dat we vaak vastroesten in werkzaamheden. We blijven alle ballen hooghouden, worden een soort ‘bedrijfsblind’ en missen kansen. Combineer dit met de vele personeelstekorten die we om ons heen zien en het is tijd om eens stil te staan bij hoe je je werk hebt georganiseerd. 

Want wellicht zijn er manieren om je activiteiten anders te organiseren? Een andere vraag kan zijn: moet je bepaalde activiteiten wel blijven doen? Heb je inzicht die technologische mogelijk maakt?

Denk aan de orderverwerking, het maken van rapportage, de wijze waarop projecten intern verlopen en het bijhouden van talloze personeelsgerelateerde zaken. Vaak doen we dat heel lang op dezelfde manier. 

 

‘Ter inspiratie, lees onderstaande voorbeelden eens’

 

Software oplossingen die helpen je werk te organiseren

Meer personeel is echter niet altijd de oplossing, zeker niet in deze tijd. Voor zowel boekhouden, personeelsadministratie, sales activiteiten bijhouden of project planning zijn er heel veel eenvoudige, betaalbare oplossingen. Gestandaardiseerde software maakt het leven echt een stuk makkelijker maken, eenvoudige werkzaamheden kosten minder tijd en je krijgt veel meer inzichten. 

 

We lichten er een aantal uit:

> Heb je veel verschillende communicatiekanalen? Trengo stroomlijnt al je communicatiekanalen in één inbox. Met Trengo zorg je voor inzicht, overzicht en efficiency. 

> Het Sales management tool van Pipedrive stelt je in staat eenvoudig je klantrelaties te beheren. Definieer eenvoudig je verkoop stadiums, voeg makkelijk deals toe en ken acties toe aan relaties waardoor je deze niet meer vergeet op te volgen. Dagelijks krijg je herinneringen aan dingen die je moet doen. 

> Veel projecten? Met Monday ben je in staat om met jouw team projecten efficiënter uit te voeren. Projectmanagement wordt zo simpel, transparant en leuk. 

> Boekhoudsoftware? Met het online platform van E-boekhouden zorg je voor meer efficiëntie, heb je altijd en overal inzicht en overzicht in je administratie. Deze boekhoudsoftware neemt eenvoudige, repetitieve werkzaamheden van je over en zorgt voor een duidelijk overzicht van alles wat nog openstaat; van openstaande taken tot aan facturen die nog verwerkt moeten worden.

> Al je personeelszaken overzichtelijk gebundeld binnen één digitale omgeving? Dan kan met BuddeeHR! Stop met al die losse Excel en Word documenten en verlofbriefjes. Buddee zorgt ervoor dat al je personeelszaken worden gebundeld binnen één digitale omgeving; van de uren-, verlof- en verzuimregistraties tot aan de personeelsdossiers en salarisadministratie.

 

Geïnspireerd?

Zie het personeelstekort als een kans voor verandering!

Wanneer begint deze verandering voor jou? DURF JIJ ?

Meer weten? vragen@durfcompany.nl

 
 

 

Terug naar Blogpagina